Nanaşi Dğaginžaşi
Cumalepe! Dalepe! Aşo minon ptkva, Lazui, mitelik konagnebs.
Dido k̆ai minon ptkva.
Andğaşa na moptit, ak̆oşa na komoptit, xvala çkin var ki, aya eçdomaarta oş
ʒ̆ana komoxtu, aşo giç̆k̆u. Aʒ̆i bazik zop̆ons ki, a k̆yameti yakini yenya, ya
dunya guiktaʒinonya, ya inçxvaasinonya. Mteli- şei mongonei yen. Ağne mitis
mutu va atkven. Ko, t̆elefoniti qvesya yeşili, ya mç̆ita, ya resmoni, Hama xazi
ar ia yen ki, mteli-şei k̆oçişi mongonei en.
Ğormotik miʒ̆ves-ki: çkimda, jinşa, şuiten moxtitya. Çkin ek meulut xvala
oxvamuten!
Am dunyaşa na momiqones, akçağa na moptit, so na doibadit, Darvini eni, Maltusi
yeni, mutxani yeni, miçkinan ki, nanaşen moptit. Nana- çkini var t̆uk̆on- na,
ak va viqvet̆it. Baba zop̆ons ki, ma mu mak̆vanya, hama baba k̆oçi yen, baba
ç̆k̆emi yen, baba baba yen, baba saebi yen dunyaşi, hama nana qoropa yen, nana
onʒ̆eli yen, nana mja yen, nana mteli- şei yen do nanaşi dğaginžaşi minon
ptkvat.
[Yaşa Tandilava,
“Nanaşi dğaginžaşi” (Tea K̆alandia,
Lazuri T̆ekst̆ebi, Gamomʒemloba Art̆anuci, Tbilisi, 2008)]
+
Lazonaşi Dğaginžaşi
Mtelis muşi ok̆ark̆alu uğun, mk̆yapu maaşa mişulun, k̆vinçi
yovas geputxun, çxomik kvas mişulun, bobola set̆k̆as… Muç̆o ptkva, mtelis muşi
dobadona uğun do, ek na yen, hem mskva en, hem k̆ap̆et̆i en. Çkinti çkini
dobadona, so na doibadit, so na şilya ʒ̆anaş ʒ̆oxle doibadit- nulvan, nulvan,
hukumetepe do çkinişeni kemane yen- so na doibadit, so na gontximei kyokepe
miğunan, so na kyokepe- çkini yen, ia yeişa, çkini dobadonaşi dğaginžaşi iqvas!
Çkimi leksepeti amk̆atalepeşeni en, başka mutuşeni var en. Ma minon çkimi
Lazonaşi dğaginžaşi ptkva- çkimi didi Lazonaşi, çkimi ginže nenaş Lazonaşi,
uruʒxoni Lazonaşi, umum ʒa morgvaliş doloxe hem mskva miletişi, mjoraş berepeş
miletişi! Çkimi Lazonas gouxta, goaç̆aa, çkimi k̆iras, çkimi k̆iraş daçxires,
çkimi şuiş daçxires! Amute virdi- Ç̆it̆a va voe, motaş saebi voe, elli mek̆aili
do Lazona çkimiş qoropaten akçağa komopti, çkimi Sarpiş qoropaten komopti
akçağa. Çkin arto vort̆at, baraber vort̆at, qoropas vort̆at, Lazonas vort̆at.
[Yaşa Tandilava, “Lazonaşi
dğaginžaşi” (Tea K̆alandia, Lazuri
T̆ekst̆ebi, Gamomʒemloba Art̆anuci, Tbilisi, 2008)]
+
Ar çkva kebzdat aya qurženişi noʒ̆ile, qurženişen moxtimei
emk̆ata ğvini ren ki, namutxanikti na aşo isa vort̆at na, ç̆umanişa vort̆at na,
va mozarxoşapan, nosişen va gamamiqonapan. Aşo bireli, aşo žiʒineri, aşo mskvaşa,
aya ʒ̆anas ar dğa na en, K̆olxobas, isa ok̆obğalas ndğas, aşo qoropaten, aşo
mskva, aşo şui- guiten, aşo k̆aobaten şilya ʒ̆anapes gevat̆at
Ma minon pşva Sarpişi dğaginžaşi, emuşeni- ki Sarpi xincistei
en. Akoleni çkini let̆ape- aʒ̆i Memedalik moʒ̆k̆en do misibinaps- akoleni çkini
Svanepe, çkini Samargalo, çkini Raç̆a, çkini Leçxumi… Çkini Lazeti, çkini umum
dunya yen. Dunyas doloxe qoropa var t̆as na, isa va viqvet̆it.
Guişen mulun aya: Ma si gqorop, Sarpi- çkimi, ekoleni-
akoleni. Mele- moleni Sarpiş qooropaten virdet̆it do, man aʒ̆i mʒika- mʒika
şairi ptkvaminon:
“Sarpi meleni,
Sarpi moleni,
Pukironas skani şuras
K̆oçi ižğeni?
Akonaşi nava ixels,
Miti diveni?”
Doç̆k̆indinei, elazavalei, qaligelaktei Sarpiş mileti ar
kyoi, ar vort̆it, ar mezai miğut̆es, ar mektebi, ar mteli- şei. Ak̆o yakini
viqvitki, artik̆artis va memaçet̆es. Aşote virdit, aşote komobtit akçağa, hama
omudi miğut̆es, omudi emukişi, ar ndğa iqven, guinʒ̆k̆en huduti.
[Yaşa Tandilava,
“Sarpişi dğaginžaşi”(Tea K̆alandia,
Lazuri T̆ekst̆ebi, Gamomʒemloba Art̆anuci, Tbilisi, 2008)]