AHMET
H. KIRIM’IN VİZYONU VAR MIYDI?
(Türkçe- Lazca)
“Laz Enstitüsü
Kuruluyor” başlıklı haberin AAktüel’de yayınlandığı tarihten bugüne kadar
yaklaşık 15 yıl geçti. Kurulacak diye duyurulan enstitünün önderi olarak da
Ahmet Kırım’ın adını vermişti Aktüel. “Laz Enstitüsü Kuruluyor” başlıklı
haberin yayınlandığı Aktüel’in aynı sayısında “Laz Burjuvazisi de
Destekliyor” başlıklı bir röportaj da yayınlanmıştı. Bu röportajı vermiş
olan kişi de Ahmet Kırım idi. Yaklaşık 15 yıl geçti ama, “Laz Enstitüsü” veya
“Laz Vakfı”nı kurulamadı. Eski tarihli AAktüel’in haberinden öğrenebildiğim
kadarıyla, bu işe Ahmet Kırım önderlik ediyordu. Bir Laz enstitüsü fikri
mutlulukla sonuçlanmadı, başarılı olmadı. Yaklaşık 15 yıl önce Ahmet Kırım’ın
adı AAktüel tarafından öne çıkarılmıştı. Bir “Laz Enstitüsü” veya “Laz Vakfı ”
kurmak canla başla çalışmak isteyen bir kişinin diliyle, çoğunlukla politik
gibi olmasına rağmen, kutsal bir şeyler söylemişti. Ahmet Kırım’ın, AAktüel’e
vermiş olduğu “Laz Burjuvazisi de destekliyor” başlıklı röportajda
anlattıkları çok önemiydi, deklarasyon gibiydi.
Ahmet Kırım’ın AAktüel’e vermiş olduğu, bazı politik, gerçek ve doğru olmayan
fikirleri ve kullanmış olduğu, bazı amacını aşan sözler hoşuma gitmemişti,
onları okuduğum 1992’de de şimdi de. Ancak Lazların adına, Laz entelektüelleri
adıyla, 1992 gibi terör olaylarının yaşandığı bir yılda, duyulmamış ve muhalif bir şeyleri söylemek veya öyle söyleyen
kişilerin yanında durmak namuslu ve cesur insanların işiydi. Yanında kimse
olmamasına rağmen; Laz dili ve tarihini bilmemesine rağmen; somut projeleri
olmasına rağmen; Ahmet Kırım 1992’de AAktüel’e röportaj vermekle çok
büyük bir iş yaptı, bu çok önemliydi, öyle de. “Laz Enstitüsü” veya “Laz
Vakfı”nı kuramadı Ahmet Kırım. Fikirlerinin arkasında da duramadı. Önemli olan
buydu, öyle de. Aktüel’e röportaj vermekle, önce kutsal bir yola koyulmuş ve
Türkiye Lazlarını tarihinde yeni bir sayfa yazmış olan bu adam, sonra niçin
susmuştu? “Laz Enstitüsü” veya “Laz Vakfı”nı niçin kurulamadı? O halde, Ahmet
Kırım’ın, 1992’de, AAktüel’e röportaj vermiş olduğu dönemde ne vizyon ve
misyonu vardı?
Ben, kendisini 1993’ün Haziran ayının ikinci haftası içinde tanıdım. O tarihe
kadar adını, dergi ve gazetelerden duymuştum. Onu tanıyan (Muzaffer Erdoğdu/
Pencere Yayınları’ndan) eski bir arkadaşım da vardı. Nihayet onun vasıtasıyla
da onu tanıyacaktım. Onu tanımadığım zamana ilişkin, onun hakkında; şimdi
size söyleyeceklerim, önceden okumuş olduğum makaleler ve onu tanıyan
kimselerden sonra duyduklarımdan anlayabildiklerimdir.
Ahmet Kırım, sol bir fraksiyonun yayın organı olan “Komün” adlı bir derginin
sahibi ve sorumlu müdürü olmasına rağmen, bunu; Aktüel’e vermiş olduğu
röportajda gizliyordu. Bu hatasıydı. Politik kimliğini, sol bir fraksiyonun
yayın organı olan bir derginin sahibi ve sorumlu müdürü olduğunu saklıyordu.
Uzun yıllardan beri, öyle veya böyle, politik bir gruba destek vermiş ve avukat
olan bir kimse niçin politik kimliğini saklamıştı? Bu davranışıyla
da Lazlardan hoşlanmayan ve spekülasyon yapmak isteyenlerin ellerine çok
önemli bir silah verecekti. Daha sonra da, gazetelerde de görüleceği gibi,
Ahmet Kırım’ın başkan olacağı “Laz Enstitüsü” veya “Laz Vakfı”ne muhalif
olan sol ve sağ cenahlardan bazı kimseler onun bu hatasını kullanacaklardı.
Politik kimliği olduğunu ve “Komün” adlı sol bir derginin sahibi ve sorumlu
müdürü olduğunu AAktüel’e verdiği
röportajda saklayan Ahmet Kırım, kültürel bir enstitü kurmak isteyen birisi
gibi değil, politik bir fraksiyonun önderi gibi de konuşuyordu. Bu ciddî
bir hataydı. Politik kimliğini saklıyordu ancak, “Laz Enstitüsü” veya “Laz
Vakfı” adına ciddî olmayan politik fikirlerinden bahsediyordu.
Ahmet Kırım, “Laz Enstitüsü” veya “Laz Vakfı” kurmak için kimlerle beraber
olduğunu ve çalışıyor olduğunu söylemiyordu AAktüel’e. Türkiye’de yaşayan bir halk için
oldukça ciddî bir şeyler yapmanın, yalnızca bir kişinin işi olmadığını iyi
bilmesine rağmen, niçin onlar hakkında da bilgi vermiyordu? Arkadaşlarının
adlarını da saklıyordu. Bu hatasıydı.
Laz halkı, dili ve kültürü için bir şeyler söylüyordu, ancak somut olarak hiç
bir şey söylemiyordu. Laz dili ve
kültürü hakkında Ahmet Kırım’ın söylemiş oldukları, konuyu bilen bir kimsenin
fikirleri değildi. Bu alanda söylemiş oldukları, bir entelektüelin veya bu kutsal
yola koyulan kimsenin fikirler değildi. Değerli değildiler. Hepsinden kötüsü
yazılı bir metni yoktu. Laz dili ve kültürünü bilmemesine rağmen; İstanbul gibi
bir metropolde yaşıyor olmasına rağmen ve bu konularda bilgi veren makaleler
okumuyor olmasına rağmen, bu konuları iyi biliyor gibi, doğru olmayan bir
şeyler söylüyordu. Bu hatasıydı.
Stutgart’ta çok Lazın yaşadığını söylüyordu Ahmet Kırım, ancak onların sayıları
hakkında bir şey söylemiyordu. O da yetmez gibi, Stutgart’ta yaşayan Lazların
bir dernek kurduklarını ve Lazca bir gazete çıkarıyor olduklarını da
duyuruyordu. İstanbul’da onunla olan ve bahsettiği insanların adlarını
söylemediği gibi Stutgart’ta Lazca gazete çıkartıyor olduklarını duyurduğu
kişilerin adlarını da vermiyordu. Çeşitli yerlerde Lazların, kimlikleri için
bir şeyler yapıyorlar diye duyuruyordu, ancak somut hiç bir şey söylemiyordu.
En önemli olan konu, vermek istediği bir mesajdı. Röportajı okuyan kimse, onu
bu işlerin önderi olduğuna inanıyordu. Ancak sadece sağlam bir yürekten başka
bir şeyi yoktu. Basının vasıtasıyla kendisinin propagandasını yapmanın üstadı
olduğu şimdi her şeyden daha iyi anlaşılıyor. Bu hatasıydı. “Laz Enstitüsü”
veya “Laz Vakfı”nı kurma işi politik değil, kültürel bir konu olmasına rağmen,
politik mesajlar vermenin derdindeydi, ancak röportajından da görüldüğü gibi,
ne istiyor olduğu da belli değildi. Kürtler ve onların mücadelesinden birkaç
söz ediyordu, daha doğru anlatımla onların adını anarak birilerine mesajlar
vermenin derdini çekiyor olduğu
anlaşılıyor. Bu hatasıydı.
Politik kimliği olan bir derginin sahip ve sorumlu müdürü ve Laz kökeninden
gelmiş bir kişi olarak, Ahmet Kırım’ın vizyonu var mıydı? Hayır. Lazca
bilmiyordu. Onun derdini çekmiyordu. Ölüyor olan bir dilin derdini çekmiyor
olan bir kişi olduğu için de, Lazcayı zenginleştirmek ve yaşatmanın çarelerini
aramıyordu ve “Fahri Lazoğlu” gibi insanlarla bağlantı sağlamıyordu. Bu işte en
önemli konunun Lazca olduğunu bilmiyordu veya bilmek istemiyordu.
Politik kimliği olan bir derginin sahip ve sorumlu müdürü olarak, Ahmet
Kırım’ın tüm Türkiye için bir vizyonu var mıydı? Hayır. 1992’de AAktüel’e bu
röportajı verdiği tarihte, Ahmet Kırım neyi temsil ediyordu? Politik bir
fraksiyonun şefi miydi yoksa Lazca yaşasın diye yanık yürekli biri miydi? İkisi
de değil.
İyice görüldüğü gibi, Ahmet Kırım, Lazca için dert çeken bir kimse
değildi. Lazcayı yaşatmak için manifestosu da, bu işe fedakâr olarak destek
verecek gurubu da yoktu. Ancak öyle yapıyor, insanlarla birlikteymiş gibi
gösteriyordu. “Komün” adlı politik derginin sahip ve sorumlu müdürü olan Ahmet
Kırım’ın politik vizyonu var mıydı? 1993’de “Komün” adlı dergi ve diğer bir
politik dergi ile bağlantısı olmadığı için, bilmiyoruz.
Ahmet Kırım’ın yanında arkadaşı yoktu ama, varmış gibi yapıyordu AAktüel’e vermiş
olduğu röportajda. Laz dili ve kültürünü iyileştirmek için herhangi bir
programı yoktu ancak Aktüel’e verdiği röportajda bu konularda kıymeti olmayan
bir şeyler söylüyordu. Halkı için bir şeyler yapıyormuş gibi gösteriyordu ama AAktüel’e vermiş olduğu röportajda yanında hiç
kimse yoktu. Politik kimliğini saklıyordu ancak Aktüel’e verdiği röportajda Laz
dili, kültürü ve halkı ilişkin magazinvari bir şeyler söylüyordu.
Kısacası; Ahmet Kırım’ın vizyonu yoktu. Onun için de Laz vakfı kurma konusunda
başarılı olmayacaktı. Onun da ötesinde Lazları sevmeyenlerin eline sağlam bir
silah verecekti böylece. Onlar da onu üstatlıkla kullanacaklardı.
Ahmet Kırım’ın misyonu var mıydı? Bu, başka bir derin makalenin konusu.
[Kaynak: Ali İhsan Aksamaz, “Ahmet H. Kırım’ın Vizyonu Var Mıydı?”, 27.
X. 2006 (“Dil-Tarih- Kültür- Gelenekleriyle Lazlar”, 2. Baskı, Belge Yayınları,
İstanbul, 2014)]
(Önerilen okumalar: Ahmet Kırım: “Laz Burjuvazisi De Destekliyor”
(Haşim Akman: “Laz Enstitüsü Kuruluyor”, A Aktüel Dergisi, sayı 66, 8- 14 Ekim 1992)/ sonhaber.ch/
circassiancenter.com.tr; Ali İhsan Aksamaz, “Birinci Laz Kültürü Toplantısı”,
circassiancenter.com.tr, 5. XII. 2004; Ali İhsan Aksamaz, “Yamakhoğlu Yüksel
Yılmaz (Öldü mü?!)”, Sima Dergisi, Sayı
7, Sima Laz Vakfı Yayını, Fotosan Ofset, İzmit, Mart 2005/
circassiancenter.com.tr; Ali İhsan
Aksamaz, “Lazlar’ın Tarihi” adlı kitap",(“Dil-Tarih-Kültür-Gelenekleriyle
Lazlar”, 2. Baskı, Belge Yayınları, İstanbul, 2014), hopam.com/ sonhaber.ch/
circassiancenter.com.tr, 22. V. 2005; Ali İhsan Aksamaz, "Cemal Şener’in
Lazlar hakkında yazmış olduğu makale", (“Dil-Tarih-Kültür-Gelenekleriyle
Lazlar”, 2. Baskı, Belge Yayınları, İstanbul, 2014), sonhaber.ch/
circassiancenter.com.tr, 30. IX. 2006;
Ali İhsan Aksamaz, "Ne Diyeyim
Bilemiyorum…", circassiancenter.com.tr ; Ali İhsan Aksamaz, “Laz
Aydınları”na üç Mektubum”, circassiancenter.com.tr, 19. I. 2007; 24 Ocak 2007; Ali İhsan Aksamaz, “Bir
“Aydın”a İki Mektup”, circassiancenter.com.tr,
3. I. 2008; Ali İhsan Aksamaz,
“Bir “Aydın”a E-posta”, circassiancenter.com.tr, 5. III. 2008; Ali İhsan
Aksamaz, “Laz Aydınları Platformu Oluşturma Toplantılarındaki Konuşmalarım”
(“Laz Aydınları ve Sorumluluk, 1. Baskı, Sorun Yayınları, İstanbul, 2011)/
sonhaber.ch/ circassiancenter.com.tr; Ali İhsan Aksamaz, "Cevapsız
Bırakılan Sorular", circassiancenter.com.tr, 16. VIII. 2011; Ali İhsan
Aksamaz, “Bazı Laz Aydınları Arasında Geciken Hesaplaşmalar ve Unutulan Kimlik
Mücadelesi”, circassiancenter.com.tr, 21. VIII. 2011; Ali İhsan Aksamaz, “Ben
Etnik Partilere Karşıyım!”, (Murat Özden, “Çerkes Siyasallaşmasının Öncüleri”,
Apra Yayıncılık, İstanbul, 2018)/ circasiancenter.com.tr, 11. VII. 2015; Ali
İhsan Aksamaz, “Ogni Kültür Dergisi (Anı-1)”, circassiancenter.com.tr, 15. XI.
2015; Ali İhsan Aksamaz, "Laz Aydınlarının girişimine basından
tepkiler", sonhaber.ch/ circassiancenter.com.tr, 14. V. 2022; Cemil
Kantoğlu: “Ahmet Kırım’a Katılmıyorum”, Alaşara Dergisi, Sayı 5-6, Nart
Yayıncılık, İstanbul, 1995; Haşim Akman: “Laz Enstitüsü Kuruluyor”, A Aktüel Dergisi,
sayı 66, 8- 14 Ekim 1992; (Haber-
söyleşiyi yayına hazırlayan: Ali İhsan Aksamaz), sonhaber.ch/
circassiancenter.com.tr; Kâmil Aksoylu, “Tarihe Tanıklık/ Laz Kültürel
Hareketi/ 93 Süreci” (“Laz Kültürü”, Phoenix Yayınları, Ankara, 2009); Mecit
Çakırusta: “Ben Bu İşe Ana Lisanımı Yaşatmak İçin Girdim!”/Mecit Çakırusta ile
Haber& Söyleşi, Yeni Kafkasya Gazetesi, Sayı 9/ circassiancenter.com.tr,
2003; Mehmet Ender Savcın. “Gürcistan’da
akrabalarımız var”, sonhaber.ch/ circassiancenter.com.tr, 11. X. 2020; Murat
Karadeniz (Editör), Ahmet Hulusi Kırım, Ali İhsan Aksamaz, İsmail Avcı, “Ogni
Dergisini Çıkaranlar Ogni Sürecini Anlatıyor”, 1, 2, 3 ve 4. bölümler; 14- 18.
V. 2016, Noğa TV, youtube; Ogni Dergisi'nin mimarlarından Av. Ahmet Hacaloğlu
Kırım, dergi sürecini bir başlangıç noktası olarak değerlendirdi/ “İstim
arkadan gelir/ Kalabalık sanıyorlardı", lazuri.com; “Ogni Sustu Mu?”,
Alaşara Dergisi, Sayı 3, Temmuz, Nart Yayıncılık, İstanbul, 1995; “Makale
Arşivi”, lazuri.com; “Terörle Mücadele Kanunu,
Kanun Numarası: 3713, Kabul Tarihi: 12/04/1991, Resmi Gazete Tarihi: 12/04/1991, Resmi Gazete
Sayısı: 20843”; Yılmaz Avcı: “Tek Ses Olarak Muhatap Olamadığımız Müddetçe
Bizim Bu Seslenişlerimiz Sadece Çatlak Birer Ses Olarak Yankılanır!”,
lazca.org, 31.V. 2013]
AHMET H. K̆İRİMİS VİZİA UĞUT̆Uİ?
“Lazuri
İnst̆it̆ut̆i İk̆iden” manşetoni ambai AAktuelis nagamiçkvinu tariğişen
andğaşakis eşo- aşo vit̆oxuti ʒ̆ana kogolaxtu. İk̆idasunon yado naignapeet̆u am
inst̆it̆ut̆işi goʒ̆oncğoneri ya do Ahmet K̆irimişi coxo meçeet̆u AAktuelik.
“Lazuri İnst̆it̆ut̆i İk̆iden” manşetoni ambaik nagamiçkvinu AAktuelişi artneri
k̆oroʒxalas, “Lazuri Burjuvazikti mxuci momçapan” manşetoni ar int̆erviuti gamiçkvineet̆u. Am int̆erviu
nameçeet̆u k̆oçiti Ahmet K̆irimi rt̆u. Eşo- aşo vit̆oxuti ʒ̆ana mek̆ilu mara,
varti “Lazuri İnst̆it̆ut̆i” do varti “Lazuri Vakfi” ak̆idu do mutu var. Em
mcveşi tariğoni AAktuelişi ambaişen navigureet̆it k̆onari, am dulyas
goʒ̆vancğonapt̆u Ahmet K̆irimik. Ar Lazuri İnst̆it̆ut̆i ok̆iduşi fik̆iri
xelak̆aobaten var açodinu, var apukirinu. Eşo- aşo vit̆oxuti ʒ̆ana ʒ̆oxle Ahmet
K̆irimişi coxo ʒ̆oxle gamiğineet̆u AAktuelişk̆elen. Edo emukti ar “Lazuri
İnst̆it̆ut̆i” varna “Lazuri Vakfi” ok̆idu şurdoguriten naunt̆u ar mitxanişi
nenaten, didopeten p̆olit̆ik̆uri steri nart̆utina, Xvameri mutxanepe uʒ̆veet̆u.
Ahmet K̆irimik AAktuelis nameçeet̆u “Lazuri Burjuvazikti mxuci momçapan”
manşetoni int̆ervius naoxoʒ̆onapeet̆upe dido beciti rt̆es, eya rt̆u
dek̆larasyoni.
Ahmet K̆irimik
AAktuelis na meçeet̆u int̆ervius natkveet̆u namtini p̆olit̆ik̆uri do vamtini do
vaʒ̆ori fik̆irepe do naixmareet̆u namtini elakteri nenape k̆ai varmomixteet̆u,
entepe navik̆itxişi 1992 ʒ̆anasti var momʒ̆ondu do aʒ̆iti var momʒ̆ondun. Mara
Lazepeşi coxoten, Laziint̆elek̆t̆ualepeş k̆erk̆elişi coxoten, 1992 steri,
t̆eroroni ʒ̆anas, uşignu do muxalifuri nart̆u mutxanepe otku varna eşo
natkumert̆u mitxanepe k̆ala dodgitu namusoni do gurami k̆oçepeşi dulya rt̆u.
Muşi k̆ala mitiksani vart̆utina; Lazuri nena do tarixi var uçkit̆utina; k̆onk̆ret̆uli
p̆rojepe var uğut̆utina, Ahmet K̆irimik 1992 ʒ̆anas AAktuelis int̆erviu meçamuten dido didi dulya doqu, eya dido
beciti rt̆u do aʒ̆itieşo ren. “Lazuri İnst̆it̆ut̆i” varna “Lazuri Vakfi” var
ak̆idinu. Ahmet K̆irimis fik̆irepe muşişi k̆ap̆ulas var dvadginu. Ayati beciti
rt̆u do eşo ren. AAktuelis em int̆erviu
meçamuten, ʒ̆oxle Xvameri gzas nagedgiteet̆u do Turkiyeşi Lazepeşi tarixis
ağani but̆k̆a naç̆areet̆u am k̆oçik, ok̆ule muşeni stibeet̆u? “Lazuri İnst̆it̆ut̆i”
varna “Lazuri Vakfi” muşeni var ak̆idinu? Eşo renna, Ahmet K̆irimis 1992 şi
ʒ̆anas, AAktuelis int̆erviu nameçeet̆u
p̆eriodis mu misyoni varna vizyoni uğut̆u?
Man eya 1993
ʒ̆anaşi Mbulobaşi majurani dolonis
doloxe viçini. Em tariğişakis coxo muşi, jurnali do gazetepeşen vogneet̆i. Eya
naiçinopt̆u (Muzaffer Erdoğdu) ar mcveşi megabre miqonunt̆u. Edo muşi xeten eya
viçinamint̆u. Ahmet K̆irimi na içinamint̆u oraşakis, aʒ̆i nagiʒ̆vaten ambeepe,
ʒ̆oxle na vik̆itxeet̆i makalepe do eya naiçinopt̆es mitxanepeşen ok̆ule navogneet̆i nenapeşen naoxomaʒ̆onupe
ren.
Ahmet K̆irimi
k̆vazuli ar frak̆siyonişi organi nart̆u “Komun”” coxoni ar jurnalişi mance do
coğap̆inameçaps direkt̆ori nart̆utina, eya var uʒ̆veet̆u do impuleet̆u
AAktuelis nameçu int̆ervius. Aya rt̆u muşi vamtinoba. P̆olit̆ik̆uri minoba
muşi, k̆vazuli ar frak̆siyonişi organişi
mance do coğap̆inameçaps direk̆t̆ori nart̆u impuleet̆u. Dido ʒ̆anapeşen
doni eşo varna aşo, ar p̆olit̆ik̆uri k̆erk̆elis mxuci nameçeet̆u do avok̆ot̆i
nart̆u ar mitxani muşeni p̆olit̆iku’ri minoba muşi impuleet̆u! Aşotenti Lazepe
k̆ai navar uʒ̆onunan do sp̆ek̆ulasyoni oxvenu naunonanpeşi xeepes dido beciti
ar silaxi meçasunt̆u. Ok̆uleti, k̆azetapes naižirasunon steri, Ahmet K̆irimi
goʒ̆oncğoneri nart̆asunon ar “Lazuri İnst̆it̆ut̆i” varna “Lazuri Vakfi” muxalifi
nart̆u, k̆vazali do maržgvani k̆eleşen namtini mitxanepek am vamtinoba muşi
ixmarasunt̆es.
P̆olit̆ik̆uri
minoba nauğut̆u do “Komuni” coxoni k̆vazaluri ar jurnalişi mance do
coğap̆inameçaps redak̆t̆ori nart̆u, naimpuleet̆u Ahmet K̆irimik AAktuelis
nameçu int̆ervius, k̆ult̆uruli ar
inst̆it̆ut̆i ok̆idu naunt̆u ar mitxani steri var, p̆olit̆ik̆uri ar
frak̆siyonişi goʒ̆oncğoneri steri ğarğalapt̆u. Aya rt̆u ciduri vamtinoba muşi.
P̆olit̆ik̆uri minoba impulapt̆u mara, Lazuri İnst̆it̆ut̆i” varna “Lazuri Vakfi”şi coxoten muşi p̆olit̆ik̆uri
fik̆irepe molaşinapt̆u.
“Lazuri
İnst̆it̆ut̆i” varna “Lazuri Vakfi”-şi
ok̆idu şeni miepe k̆ala nart̆u do naiçalişept̆u
var uʒ̆umert̆u Ahmet K̆irimik AAktuelis. Turkiyes naskidun ar xalk̆i
şeni epto cidduri mutxanepe oxvenu, ar k̆oçişi dulya navart̆u, emusti k̆aixeşa
nauçkit̆utina, muşeni entepeşenti ambaepe meçamu var unt̆u? Megabre muşişi
coxopeti impulapt̆u. Aya rt̆u muşi vamtinoba.
Lazi xalk̆işi
nena, k̆ult̆uri şeni mutxanepe uʒ̆umert̆u, mara k̆onk̆retuli xeşa mutu var uʒ̆umert̆u.
Lazuri nena do k̆ult̆ura şeni Ahmet K̆irimik nauʒ̆veet̆upe, mevzu nauçkit̆u ar
mitxanişi fik̆irepe var rt̆u. Am saxas nauʒ̆veet̆upe, ar int̆elekt̆ualişi varna
am Xvameri gzas nagedgitu mitxanişi fik̆irepe var t̆u. Ğirsoni va rt̆es. İrişen
p̆at̆i renki ç̆areli ar t̆ekst̆i var uğut̆u. Lazuri nena do k̆ult̆uri navar
uçkit̆utina; İst̆anboli steri ar met̆rop̆olis naskidut̆utina do am mevzupeşen
ambai nameçapt̆u makalepe
navarik̆itxupt̆utina, am mevzupe k̆aixeşa nauçkit̆u steri vamtini mutxanepeti
uʒ̆umert̆u. Aya rt̆u muşi vamtinoba.
Şut̆ut̆gardis
dido Lazi skidun yado uʒ̆umert̆u Ahmet K̆irimik mara entepeşi nak̆onobaşen mutu
var zop̆ont̆u. Eti navardubağun steri, Şut̆ut̆gardis naskidut̆u Lazepek ar
vakfi dok̆ides do Lazuri k̆azetati
gamoçkvapt̆es yadoti ognapapt̆u. İst̆anbolis muşi k̆ala nart̆u do
namolaşinapt̆u xalk̆işi coxope navartkumert̆u steri, Şt̆ut̆gardis Lazuri
k̆azetati gamoçkvapt̆es yadoti ognapapt̆u mitxanepeşi coxopeti var meçapt̆u.
Çkvadoçkva svalepes Lazepek minoba mutepeşi şeni mutxanepe ikipan yado
ognapapt̆u mara k̆onk̆retuli xeşa mutu
var tkumert̆u. İrişen beciti nart̆u mevzu, emus naunt̆u mesaji rt̆u. İnt̆erviu
muşi naik̆itxu mitxanik, eya am dulyapeşi goʒ̆oncğoneri nart̆us icert̆u. Mara
emus nauğut̆u arxvala k̆ap̆et̆i guri rt̆u, mutu var. P̆resaşi xeten ti-muşişi
p̆rop̆aganda oxvenuşi ust̆at̆i nart̆u aʒ̆i irişen k̆ai oxoiʒ̆onen. Aya rt̆u
muşi vamtinoba.
“Lazuri
İnst̆it̆ut̆i” varna “Lazuri Vakfi”-şi
ok̆iduşi dulya p̆olit̆ik̆uri var k̆ult̆uruli dulya nart̆utina, p̆olit̆ik̆uri
steri mesajepe meçamuşi derdi kuğut̆u mara, int̆erviu muşişen k̆aixeşa
naižiret̆u steri, emus mu unt̆uti belli va rt̆u. Kyurdepe do entepeşi
ok̆ok̆idinuşen ar- jur nena tkumert̆u,
umosi mtini nenaten entepeşi coxo molaşinuten mitxanepes mesajepe meçamuşi derdi
nazdipt̆u oxoiʒ̆onen mara mutu var. Aya rt̆u muşi vamtinoba.
P̆olit̆ik̆uri
minoba nauğun ar jurnalişi mance do coğap̆inameçaps do Lazuri cincişen
moxtimeri Ahmet K̆irimis Lazepe şeni vizyoni uğut̆ui? Var! Lazuri var uçkit̆u.
Emuşi derditi var zdipt̆u. Edo nağurun
ar nenaşi derdi navar zdipt̆u ar k̆oçi nart̆u şeniti, Lazuri nena oxampu do
oskedinuşi gzalepe var gorupt̆u do “Fexri Lazoğlu” steri k̆oçepeti var
gorupt̆u. İrişen beciti nart̆u, Lazuri
var uçkit̆u varna oguru var unt̆u.
P̆olit̆ik̆uri
minoba nauğun ar jurnalişi mance do coğap̆inameçaps direk̆t̆ori ar mitxani
steri Ahmet K̆irimis Turkiye şeni
vizyoni uğut̆ui? Var! 1992 ʒ̆anas, AAktuelis am int̆erviu nameçu tariğis, Ahmet K̆irimi mu do mi rt̆u? P̆olit̆ik̆uri ar
frak̆siyonişi şefii varna Lazuri nena skidas yado guris çv’ini nauğut̆u
mitxanii? Juriti var!
K̆aixeşa naižiru
steri, Ahmet K̆irimi Lazuri nena şeni derdi nazdipt̆u mitxaniti va rt̆u. Lazuri
nenaşi oskedinu şeni manifest̆oti, am dulyas şurgedveri mxuci nameçapt̆u
k̆erk̆eliti var uğut̆u. Mara eşo ikipt̆u do muşi k̆ala xalk̆i nart̆u steri
oʒ̆irapt̆u. “Komuni” coxoni p̆olit̆ik̆uri jurnalişi mance do coğap̆inameçaps
direk̆t̆ori nart̆u Ahmet K̆irimis
p̆olit̆ik̆uri vizyoni uğut̆ui? 1993 ʒ̆anas, “Komuni” coxoni jurnali do arçkva
p̆olit̆ik̆uri jurnali k̆ala k̆ont̆akt̆i navar uğut̆u şeni, var miçkinan.
Ahmet K̆irimis
megabrepe var uqonut̆u mara, uqount̆u steri ikipt̆u AAktuelis nameçeet̆u
int̆ervius. Lazuri nena do k̆ult̆uri
şeni ok̆auşi p̆rogrami var uğut̆u mara, k̆imet̆i navar uğun dido mutxanepe
zop̆ont̆u AAktuelis nameçeet̆u int̆ervius. Xalk̆i şeni mutxanepe naikipt̆u
steri oʒ̆irapt̆u mara, em xalk̆işen miti va rt̆u muşi k̆ala AAktuelis
nameçeet̆u int̆ervius. P̆olit̆ik̆uri minoba impulapt̆u mara, Lazuri nena do
k̆ult̆uri do xalk̆i şeni magazinuri mutxanepe tkumert̆u Aktuelis nameçeet̆u
int̆ervius.
Mk̆ule nenaten,
Ahmet K̆irimis vizyoni var uğut̆u. Emuşeniti, Lazuri Vakfi ok̆idu şeni gzas
gedgitus gecgineri var iqvasunt̆u. Emuşen met̆iti Lazepeşi duşmanepes xes ar
k̆ap̆et̆i silaxi meçasunt̆u aşopeten. Entepekti eya ust̆at̆obaten
ixmarasunt̆es.
Ahmet K̆irimis
misyoni uğut̆ui? Aya ren arçkva k̆ut̆ali makaleşi mevzu.